برترین مرجع خبری دنیای موزیک برترین مرجع خبری دنیای موزیک .

برترین مرجع خبری دنیای موزیک

زندگینامه فرزاد فرزین خواننده پرطرفدار (بخش اول)

شروع فعالیت خوانندگی فرزاد فرزین

از دوران نوجوانی به موسیقی علاقه داشت تا سن ۱۷ سالگی موزیک می ساخت و آلبوم جمع میکرد گرچه شنونده آهنگهایش فقط پسردایی‌ هایش بودند. وی در کلاس های سروش عازمی خواه که نوازنده ویولن در ارکستر ملی است، سلفژ را یاد گرفت و به طور جدی و حرفه ای از سال ۱۳۷۸ فعالیتشو آغاز کرد و تاکنون هفت آلبوم رسمی منتشر کرده است. فرزین در زمینه ترانه سرایی با ترانه سرایانی چون یاحا کاشانی، روزبه بمانی، پویان بوترابی، علی ایلیا و زهرا عاملی همکاری کرده و ترانه بعضی از آهنگ‌هایش را هم خودش نوشته است. فرزاد فرزین موسیقی را با «گروه کروز» شروع کرد، امّا به دلایل شخصی گروه را به قصد کار کردن روی آلبوم اوّل خود (شراره) ترک کرد.

تدارک «شراره» ۳ سال به طول انجامید و در نهایت آلبوم در سال ۱۳۸۳ منتشر شد. آهنگسازی قطعه‌های شراره بر عهدهٔ خود فرزاد، «یاشار صباحی» و «علی ثابت» بود و ارژنگ حقانی آن را تنظیم کرده بود. پس از این فرزاد فرزین همکاری با خوانندگان دیگر را شروع کرد و با «مهدی مقدم»، «مهدی مدرس»، «رضا صادقی» و «امید آمری» در قطعات پشت صحنه و هموطن هم آواز شد و قطعاتی را برای دیگر خوانندگان تنظیم کرد و در آلبوم «متاسفم» به خوانندگی «محسن چاوشی» حضور افتخاری داشت. در این مدت او چند موزیک ویدیو هم تهیه کرد که برای کارهای بعدی او را دچار مشکل ساخت.

بعد از شراره، فرزاد فرزین کار بر روی آلبوم دوم خود، «تعقیب» را با تنظیم دوباره آهنگ‌های غیررسمی خود شروع کرد که متأسفانه توسط شخص یا اشخاصی که هویت آن‌ها ناشناس ماند، به‌طور غیررسمی منتشر شد. بعد از این مسئله، فرزاد فرزین سراغ تیم جدیدی از آهنگساز و تنظیم کننده‌ها رفت تا روی آلبوم دیگری که «شوک» نام گرفت کار کند. دومین آلبوم رسمی او با نام شوک در سال ۱۳۸۷ به بازار عرضه شد و مورد توجه منتقدین قرار گرفت. بیشتر قطعات آلبوم با آهنگسازی فرزاد صورت گرفته بود و آهنگسازانی مثل «فرزاد فتاحی» آن‌ها را تنظیم کرده بودند. این آلبوم مورد توجه زیادی واقع شد و در جدول فروش، با فروش بیش از ۱۴۰۰۰۰ نسخه، در رتبهٔ پنجم قرار گرفت. 


برچسب: فرزاد فرزین، فرزاد فرزین بیوگرافی، فرزاد فرزین در سریال مانکن،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۶:۲۶ توسط:Samanta موضوع: بیوگرافی هنرمندان نظرات (0)